Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Niektóre treści mają niewłaściwy kontrast.
- Niektóre obrazki nie mają tekstu alternatywnego.
Treści nieobjęte przepisami
- Część plików PDF/JPG została opublikowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej i nie jest dostępna cyfrowo.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku gdy wystąpią problemy z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt: Zbigniew Polowczyk- Dyrektor Domu Pomocy Społecznej numer telefonu sekretariatu: 65 5456358 lub przesyłając wiadomość na skrzynkę e-mail: sekretariat@pakowka.fc.pl Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o jaki materiał chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich www.rpo.gov.pl.Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę. Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej. Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:- Zbigniew Polowczyk- Dyrektor Domu Pomocy Społecznej,
- Adres: Pakówka 42,
- e-mail: sekretariat@pakowka.fc.pl.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Dom Pomocy Społecznej
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności: http://biuletyn.pakowka.fc.pl/container/raport-dostepnosci-25.pdf
-
Informacja dla użytkowników niepełnosprawnych Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogłyby wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników. W menu znajdują się przyciski do zmiany wielkości tekstu oraz przełącznika kontrastu. Nawigacja jest przyjazna dzięki unikalnym tytułom podstron i porządkującej funkcji nagłówków. Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności. Aktualnie dodawane zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych. Obsługa osób niepełnosprawnych Pracownik przeprowadza wstępną rozmowę telefoniczną z osobą niepełnosprawną w celu ustalenia charakteru załatwianej sprawy. Następnie powiadamia właściwego do jej załatwienia pracownika, który niezwłocznie kontaktuje się telefonicznie z osobą niepełnosprawną, ustala czas wizyty oraz najdogodniejsze dla osoby niepełnosprawnej miejsce spotkania. Dodatkowo na budynku, przy drzwiach wejściowych do Działu Administracji umieszczony jest dzwonek przyzywowy, przeznaczony dla osób niepełnosprawnych, które mogą umówić się na spotkanie mobilne z osobą wskazaną przez petenta. Informacja o dostępności tłumacza języka migowego: Osoby deklarujące potrzebę skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego proszone są o zgłoszenie tego faktu korzystając z dostępnych środków komunikacji. Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, chęć skorzystania z takiej formy pomocy należy zgłosić co najmniej na 3 dni robocze przed zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | Dom Pomocy Społecznej |
---|---|
Data utworzenia: | 2020-09-30 |
Data publikacji: | 2020-09-30 |
Osoba sporządzająca dokument: | Grażyna Kosowska |
Osoba wprowadzająca dokument: | Tomasz Głuszek |
Liczba odwiedzin: | 2284 |
Rozwiń Historia zmian
Data i godzina zmiany | Osoba zmieniająca | Opis zmiany | Poprzednia wersja |
---|---|---|---|
2025-03-31 00:00:00 | Tomasz Głuszek | dostosowano stronę do obowiązujących standardów prawnych | Deklaracja dostępności |
2025-03-18 12:21:56 | Tomasz Głuszek | Dokonano aktualizacji | Deklaracja dostępności |
2024-03-25 00:00:00 | Tomasz Głuszek | uaktualniono treść deklaracji | Deklaracja dostępności |